laatst gewijzigd 19/07/2001
Vakcode:
wb2309 Vaknaam: Introductie sectie Mens-Machine-Systemen Het betreft een verplicht vak voor de specialisatie Mens-Machine Systemen TUD studiepunten: 0.5 ECTS studiepunten: 1 | |||||||||||||||||||||||||
Subfaculteit der Werktuigbouwkunde en Maritieme Techniek | |||||||||||||||||||||||||
Docent(en): Wieringa, dr.ir. P.A. en anderen | Tel.: 015-27 85763 | ||||||||||||||||||||||||
Trefwoorden: Introductie sectie en vakgebied MMS, toelichting verplichte en keuzevakken hoofdvak MMS, toelichting afstudeerverplichtingen presentatie onderzoeksprojecten |
Cursusjaar: 4 Periode: 1 Uren : 16 (+ excursies) Andere uren: Marathon gesprekken Toetsvorm: geen, verplicht sectie MMS Tentamenperiode: (zie jaarindeling) | ||||||||||||||||||||||||
Voorkennis: algemeen werktuigbouwkundige en systeemtheoretische kennis | |||||||||||||||||||||||||
Wordt vervolgd door: Diverse verplichte vakken en andere afstudeerverplichtingen hoofdvak MMS | |||||||||||||||||||||||||
Uitgebreide beschrijving van het onderwerp:
| |||||||||||||||||||||||||
College materiaal: Graduation guide section Man Machine Systems (until 96/97), G.L.M. Passier, 1999 (te verkrijgen bij secr. MMS, het materiaal is verouderd maar wel bruikbaar). Tijdens de celleges wordt materiaal uitgereikt. | |||||||||||||||||||||||||
Referenties vanuit de literatuur: (Marathon verslagen) | |||||||||||||||||||||||||
Opmerkingen (specifieke informatie over tentaminering,
toelatingseisen, etc.): Aanwezigheid is verplicht en wordt zeer gewaardeerd. | |||||||||||||||||||||||||
Doel: De hoofdvakstudenten vertrouwd maken met de activiteiten en gewoonten van de sectie en zodoende een goede thuisbasis te creëren voor de eindfase van de studie. De plaats van het onderzoek van de sectie MMS binnen de internationale onderzoek-activiteiten aangeven. | |||||||||||||||||||||||||
Computer gebruik: | |||||||||||||||||||||||||
Practicum: | |||||||||||||||||||||||||
Ontwerpcomponent: Vindingrijkheid en creativiteit worden gestimuleerd tijdens de dropping en het cabaret | |||||||||||||||||||||||||
Percentage ontwerponderwijs: n.v.t. |